nittio dagar

I tisdags började jag dagen med ett tidigt tåg till huvudstaden, vid lunch var jag framme på rekryteringsmyndigheten. Fick syn på en kille som såg lika vilsen ut som mig på tunnelbanan, och det var skönt att ha sällskap med någon redan från början. Vi skrev in oss, åt lunch och inväntade återsamling för intelligenstestet. Resten av dagen spenderades hos olika läkare och sköterskor, syntest, hörseltest, ekg, styrka- och konditionstest under ständig bedömning. Mot kvällen var vi alla både psykiskt och fysiskt trötta, spenderade timmarna innan släckning i soffan med diverse filmer på tvn. Dag två började tidigt med frukost, psykologtest och utvärdering. Är preliminärt antagen till hemvärn i Umeå med start 18 mars, men eftersom jag även kunde välja yrkesofficier eller soldat/markstrid så har jag lite att fundera på... Ska man våga? Att mönstra var verkligen roligt, träffade mycket härligt folk och testerna gick över förväntan! Hade gärna stannat en dag till, bara för att få hänga kvar på förläggningen. Det känns konstigt att man förmodligen aldrig mer kommer träffa personerna man lärde känna där. Nu väntar jag med spänning förväntansfullt till våren.




LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR!


NAMN


E-MAIL


BLOGG/HEMSIDA


DINA ORD...



SPARA INFORMATION


Trackback