2000

På lördagsmorgonen ringde klockan 5.45, drygt en timme senare mötte jag Ellinor vid fallskärmsklubben. För första gången någonsin i Sverige, skulle två luftballonger upp bredvid varandra, med fallskärmshoppare som föll från 2000 meters höjd. I väntan på perfekta väderförhållanden var det bara att hålla tummarna, och mot eftermiddagen blev det äntligen dags. Vad kan jag säga? Det var sjukt! Där uppe var det alldeles tyst, det var kallt och det var framför allt vackert! Att vi landade på ett kalhygge och fick dra ballongen genom det, över en åker och packa ihop allting efteråt gjorde det hela till en ännu större upplevelse. Då har jag inte ens nämnt de två killarna som hängde i rep under ballongen, som de sedan skar av med kniv, för att falla fritt ner mot marken. Vi var lyckliga efteråt, men det går inte att beskriva hur det kändes. Vi vill bara upp igen!

ellinor skriver...

Vilka fina kort! Blir helt tårögd när jag kollar på dom för att jag blir så lycklig!!
U.N.D.E.R.B.A.R.T! <3

Svar: ÅHH! <3
Cornelia



2012-10-28 @ 13:11:43



V skriver...

Riktigt fränt!!

Svar: Ja! :)
Cornelia



2012-10-28 @ 17:05:17



Madde / Mamma och nybliven fröken skriver...

Häftigt :)

Svar: Det går inte att beskriva hur häftigt det var..!
Cornelia


http://www.saramadeleine.se
2012-10-28 @ 22:00:02



Mamsen skriver...

Vilken upplevelse! Förstår att du vill upp igen. Det ser helt fantastiskt ut!

Svar: Det var helt fantastiskt, haha! :)
Cornelia



2012-10-29 @ 06:52:06



Victorias fotovärld skriver...

Oj, vad häftigt! Jag skulle också vilja åka luftballong!

Svar: Ja, om du får chansen - gör det!!
Cornelia


http://victoriarennerstahl.blogg.se/
2012-10-30 @ 16:07:00



Charoline skriver...

Wow, vad coolt att ha varit med om något sådant! Fantastiskt fin utsikt!

Svar: Ja, det var underbart!
Cornelia


http://Charolinee.blogg.se
2012-10-31 @ 09:25:56



Emilia skriver...

Oj, tänk att hänga i ett rep från en luftballong och sedan hoppa fallskärm därifrån. Verkade häftigt och roligt, men jag tror inte jag skulle våga göra det själv. ^^

Svar: Jag vill, alltså det verkade sjukt härligt! :)
Cornelia


http://miadiana.blogg.se
2012-11-01 @ 21:35:32






LÄMNA GÄRNA EN KOMMENTAR!


NAMN


E-MAIL


BLOGG/HEMSIDA


DINA ORD...



SPARA INFORMATION


Trackback